Obszar 1 - Wychowanie fizyczne - zajęcia edukacyjne
Zadanie 1 -Zajęcia wychowania fizycznego
w kl. I/II
Temat: Rzuty do celu i na odległość
W dniu 25.02.2014 r. w ramach akcji „Ćwiczyć każdy może” –Rok Szkoły w Ruchu przeprowadzono lekcję wychowania fizycznego w klasach łączonych I/II. Podstawowym celem lekcji było kształtowanie umiejętności rzutu do celu i na odległość. Lekcja prowadzona była głównie metodą zabawową. Dzieci z radością i dużym zaangażowaniem brały udział w zajęciach, podczas których nie tylko nabywały i doskonaliły umiejętność rzutu, ale także zwłaszcza podczas ćwiczeń kształtujących z szarfą oraz zabaw ruchowych rozwijały cechy psychomotoryczne: zwinność, zręczność, szybkość i siłę.
Zadanie 2 - Scenariusz zajęć z wychowania fizycznego
w kl. IV / V
Temat: Organizujemy zwinnościowy tor przeszkód.
W ramach Akcji „Ćwiczyć każdy może” - Roku Szkoły w Ruchu w dniu 06.03.2014 r. przeprowadzono lekcję z wychowania fizycznego w klasie łączonej IV\V. Tematem lekcji była organizacja zwinnościowego toru przeszkód, który był wcześniej samodzielnie przygotowany przez uczniów, którzy wykorzystali dostępny sprzęt sportowy oraz wielkość sali gimnastycznej. Celem zajęć było ćwiczenie i utrwalanie właściwej sylwetki oraz ogólne usprawnienie ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania zwinności, gibkości, szybkości i skoczności.
W części wstępnej po zadaniach organizacyjno porządkowych, uczniowie wykonywali ćwiczenia przygotowujące organizm do wysiłku. Po zabawie ożywiającej, uczniowie wykonywali ćwiczenia ogólnorozwojowe. Następnie uczniowie rozstawili zwinnościowy tor przeszkód. Każdy uczeń pokonał tor 3-4x . Lekcja zakończyła się omówieniem i wyróżnieniem najbardziej zaangażowanych na torze przeszkód.
Uczniowie starali się realizować zadania rzetelnie i na miarę swoich własnych możliwości, dbali o prawidłowa postawę ciała przed i po wykonaniu zadania.
Zajęcia te dały możliwość pobudzenia inwencji twórczej uczniów. Samodzielne konstruowanie zwinnościowego toru przeszkód było dla uczniów wielkim wyzwaniem i satysfakcją z jego wykonania. Zajęcie takie dostarczają wielu pozytywnych emocji, pozwalają wykorzystać wiedzę w praktyce i aktywizują do działania.