Przestrzeń kreatywna

 

Obchody Pierwszych Wolnych Wyborów    10.06.2019

    Dnia 31.05.2019 roku trzech uczniów z najstarszej  klasy spróbowało swoich sił w historycznym konkursie wiedzy o przemianach demokratycznych w naszym kraju. Również tego samego dnia odbyła się Gala, w  Sali im. Spytka Jordana w Ratuszu w Zakliczynie, z okazji 30. rocznicy wyborów 4 czerwca 1989 roku, pierwszych po latach komunizmu częściowo wolnych wyborach do parlamentu. Pierwszym punktem spotkania stało się otwarcie Gali przez burmistrza- Pana Dawida Chrobaka. Podzielił się on z nami jego osobistymi przeżyciami, z punktu  widzenia dziecka, jakie doświadczał trzydzieści lat temu. Kolejnym punktem było przedstawienie -przez nasze koleżanki-  prezentacji  „Droga Polaków do wolności” przygotowanej przez uczniów Zespołu Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Filipowicach. Po niej zostały wręczone nagrody za udział w plastycznym konkursie „ 30 lat samorządności” i historycznym konkursie wiedzy. Nasza koleżanka Natalia Gębarowska z kl. VIII, otrzymała wyróżnienie za udział w konkursie plastycznym i pierwsze miejsce za wygranie konkursu historycznego. Jesteśmy dumni, że w naszej szkole rozwijają się takie talenty. Na gali mogliśmy również usłyszeć przemówienia dawnych działaczy solidarnościowej opozycji oraz piękne głosy, które wybrzmiewały się w pieśniach patriotycznych i solidarnościowych przez dzieci z niepublicznej Szkoły we Wróblowicach z zespołu Pana Pyrka.

Gabriela Salamon uczennica kl. VIII 

Twórczość rodziców i uczniów                       21.06.2018

W ramach organizowanego w naszej szkole „Pikniku Rodzinnego” o charakterze charytatywnym  z inicjatywy wychowawczyń klas VI i VII kontynuowano działania propagujące ideę wolontariatu.Po zajęciach lekcyjnych w naszej szkole  odbywały  się warsztaty  prowadzone przez chętnych rodziców, na których uczniowie pod ich kierunkiem tworzyli prace metodą decoupage. Uzdolnione i pełne pomysłów Mamy Panie: I. Padoł i A. Turczak z  niesamowitym zaangażowaniem  podjęły się tego zadania.  Panie zakupiły wszystkie potrzebne materiały i wykazały się dużą kreatywnością oraz  inwencją twórczą.  Powstało wiele wspaniałych artykułów dekoracyjnych, każda inna i niepowtarzalna. Ozdobionych zostało wiele przedmiotów codziennego użytku: butelki, drewniane łyżki oraz kalosze obsadzone żywymi kwiatami i wykorzystane jako wyjątkowy element dekoracyjny tarasu.  Dla Uczniów zajęcia te były świetną zabawą, wspaniałą szansą na zdobycie nowych umiejętności i zrobienia czegoś dobrego. Całą twórczość rodziców i uczniów można było zobaczyć i zakupić na pikniku oraz podczas „Jarmaku Dominikańskiego” na Jamnej.

https://www.tarnowska.tv/wiadomosci/704,iii-jarmark-dominikanski

Dziękujemy bardzo serdecznie Paniom Iwonie Padoł i Annie Turczak za  twórcze zaangażowanie i pomoc w przeprowadzeniu warsztatów oraz przyjazną atmosferę.

mgr L. Migda i mgr M. Różycka

SU dla szkoły                                                                         15.03.2018

  W najtęższe mrozy tej zimy, nasi uczniowie mieli okazję uzupełnić  energię na stoisku powstałym  z inicjatywy pani Magdaleny Budzyn - opiekun SU. Z niebywałą radością zmarzluchy częstowały się  gorącą czekoladą i słodkimi wypiekami  pani opiekun.  Warto wspomnieć, że SU często zaskakuje ciekawymi  pomysłami  brać szkolną. 

mgr Jadwiga Zachara

Artystyczna twórczość rodziców i uczniów                                09.06.2017

    W ramach organizowanego w naszej szkole ”Pikniku Rodzinnego„ o charakterze charytatywnym  z inicjatywy wychowawczyń klas V i VI podjęto działania propagujące ideę wolontariatu.Po zajęciach lekcyjnych w naszej szkole  odbywały  się warsztaty  prowadzone przezchętnych rodziców, na których uczniowie pod ich kierunkiem tworzyli prace metodą decoupage.Uzdolnione i pełne pomysłów Mamy Panie: I. Padoł i A. Turczak z  niesamowitym zaangażowaniem  podjęły się tego zadania.  Panie zakupiły wszystkie potrzebne materiały i wykazały się dużą kreatywnością oraz  inwencją twórczą.  Powstało wiele wspaniałych artykułów dekoracyjnych, każda inna i niepowtarzalna. Ozdobionych zostało wiele przedmiotów codziennego użytku : butelki , drewniane łyżki oraz kalosze obsadzone żywymi kwiatami i wykorzystane jako wyjątkowy element dekoracyjny tarasu. Całą twórczość rodziców i uczniów można było zobaczyć i zakupić na pikniku. Dla Uczniów zajęcia te były świetną zabawą, wspaniałą szansą na zdobycie nowych umiejętności i zrobienia czegoś dobrego .Przez moment czuli się jak artyści, tworzący swoje pierwsze prace.

Dziękujemy bardzo serdecznie Paniom Iwonie Padoł i Annie Turczakza niesamowicie twórcze zaangażowanie i pomoc w przeprowadzeniu warsztatów oraz przyjazną atmosferę.

Opiekunowie: L. Migda i M. Różycka

Kreatywna mama                                                                                          06.03.2017

               "Kreatywna mama" w naszej społeczności szkolnej chyba każdy wie komu jest przypisywany. Gdyby jednak komuś to umknęło, to przypominam stroiki - dzieła sztuki, które własnoręcznie mama – „artystka” produkowała, a hojni rodzice kupowali. Wszystko po to, by uzbierać na meble do przedszkola. Udało się!!!!!! 

Szczęśliwe dzieciaki w przedszkolu mają świeżo i kolorowo. Nie wiem czy funduszy za piękne stroiki na wszystko starczyło, bo Pani Małgorzata Krupa zakupiła kolorową ściankę meblową, sklepik, dywan, zabawki. Uciechy co niemiara mają nie tylko dzieci, bo i mnie trochę się humor poprawił, gdy pani z inspekcji sanitarnej i z uśmiechem stwierdziła..... że progres widoczny ;). Bardzo dziękujemy Pani Małgosiu.

Iwona Gurgul

Dzień piuszowego misia                                                                             1.12.2016

    27 listopada do przedszkola przyszliśmy ze swoim ulubionym misiem.  W tym dniu udekorowaliśmy salę na przybycie szanownych jubilatów . W sali zrobiło się tłoczno i wesoło, a nasi goście usiedli na honorowym miejscu. Miś towarzyszył nam podczas zabaw ruchowych, tanecznych, a także z uwagą słuchaliśmy o nim wierszy i piosenki. Przysmakiem każdego misia jest miód, dlatego w trakcie uroczystości nie mogło go zabraknąć. Otrzymaliśmy porcję świeżego chleba ze smacznym miodem. Odbył się też konkurs: kto najszybciej zliże miodek z talerzyka. Następnie złożyliśmy misiom życzenia, odśpiewaliśmy „Sto lat” oraz kolorowaliśmy obrazki przedstawiające naszego bohatera. Na koniec każdy z nas przytulił swojego pluszaka, pogłaskał go i wyszeptał mu coś miłego do ucha. W nagrodę każdy otrzymał misiaczka z małym „co nieco”.  Był to bardzo sympatyczny, pełen radosnych przeżyć dzień.

Dziękujemy Pani Małgosi Drożdż za obdarowanie nas misiową niespodzianką, a Pani Eli Gnatkiewicz za wykonanie misiowej dekoracji.

SPÓJRZ INACZEJ                                                                                              23.11.2016

      Program wychowawczo - profilaktyczny "Spójrz Inaczej" realizowany w naszej szkole w obecnym roku szkolnym stanowi profilaktykę dotyczącą całego procesu powstawania negatywnych zachowań u dzieci i młodzieży. Program uczy  je rozumienia siebie i innych. Rozpoznawania i zaspokajania własnych potrzeb i wyrażania emocji w konstruktywny  sposób. Lepszego radzenia sobie z różnymi problemami. 

Program  ten jest  pozytywnie zaopiniowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne,

  Zajęcia  z dziećmi prowadzone są metodami aktywnymi na wydzielonej godzinie i obejmują pięć działów tematycznych, ważnych dla profilaktyki uzależnień.

1. Przeżywanie i wyrażanie uczuć i emocji

2. Funkcjonowanie w grupie

3. Budowanie poczucia własnej wartości

4. Rozwiązywanie problemów i konfliktów

5. Troska o zdrowie i problemy uzależnień

Zajęcia w klasach I-III poświęcone są   w dużej mierze rozumieniu swoich uczuć i emocji, braniu za nie odpowiedzialności oraz  dawaniu sobie rady z  trudnymi uczuciami, takimi jak smutek, złość czy wstyd. Kładziony jest nacisk na dbanie o pozytywną samoocenę i uczenie konstruktywnego wyrażania złości, co stanowi  podstawę profilaktyki agresji i przemocy.

Zajęcia w klasach IV-VI rozwijają w dalszym ciągu świadomość własnych uczuć i emocji. Dział dotyczący uczestnictwa  w grupie koncentruje się na zagadnieniach związanych z relacjami w grupie rówieśników oraz umiejętnościach nie ulegania naciskom rówieśników w sytuacjach, które mogą być niebezpieczne. 

Uczniowie naszej szkoły bardzo lubią tego typu zajęcia i chętnie w nich uczestniczą.

Wiosenny fashion show     23.03.2016

     Witając  wiosnę 21.marca 2016r. SU z opiekunem- p. Magdaleną Budzyn  i aktywni uczniowie przygotowali dla całej społeczności szkolnej skecz  na motywach niedzielnego teleturnieju „ Familiada”. Przy  tworzeniu dekoracji nie zabrakło czerwonego dywanu, który był wybiegiem dla szkolnych modeli i modelek. Przed takim finałem pani dyrektor zaproponowała tydzień modellingu, więc wszyscy w szkole mieli okazję wykazać się kilkoma wariantami w swobodnym kreowaniu swojego wizerunku na powitanie wiosny. Występy uczniów przeplatane były piosenkami opanowanymi  na tę okazję przez szkolny chór prowadzony przez p. Barbarę Niemiec. Odbyły się też szkolne eliminacje przed  kwietniowym przeglądem twórczości Wandy Chotomskiej, do których przystąpiło  dziewięcioro recytatorów;  kl. I: Wiktoria Doskocz; kl. II: Wiktoria Wolak, Wiktor Kornaś, Oskar Povkstela ; kl. III : Ola Bieniek, Angelika Jania, Julia Jurczyk, Monika Kołacz, Ola Sarwa.


GĘSI INSTYNK GODNY NAŚLADOWANIA 

Przyszłej jesieni, gdy zobaczysz na niebie klucz gęsi odlatujących na południe, zechcesz się może dowiedzieć, dlaczego, zdaniem naukowców latają one, tworząc literę „V”. Jak się okazuje, każdy ptak poruszając skrzydłami stwarza coś w rodzaju powietrznej fali, na której unosi się jego sąsiad z tyłu. Dzięki kluczowi w kształcie „V” stado może pokonać dystans o co najmniej siedemdziesiąt jeden procent większy, niż gdyby każdy ptak leciał osobno.

Ludzie, którzy dążą w tym samym kierunku, złączeni poczuciem wspólnoty, mogą osiągnąć swój cel szybciej i łatwiej, ponieważ wzajemnie się wspierają.

Jeśli któraś gęś wyłamie się z klucza, chcąc spróbować lecieć sama, ogromny opór powietrza daje jej się natychmiast we znaki i ptak wraca czym prędzej do swych towarzyszy, by skorzystać z siły nośnej wypracowanej przez ptaki przed nimi.

Gdybyśmy mieli gęsi instynkt, trzymalibyśmy się ludzi, którzy udają się w tę samą stronę, co my.

Gdy gęś prowadząca stado się zmęczy, przechodzi na tył klucza, a jej miejsce zajmuje inna.

Podobnie, jak w przypadku odlatujących na południe gęsi, rozsądni ludzie, wykonując odpowiedzialne zadania, powinni dawać sobie zmiany.

Gęsi lecące z tyłu pogęgują od czasu do czasu, by dodać otuchy prowadzącym stado i dopomóc utrzymać tempo.

Jaki komunikat niesie zazwyczaj nasze gęganie za plecami innych?

I wreszcie – co bardzo ważne – jeśli któraś gęś zachoruje lub zostanie postrzelona, dwie inne gęsi eskortują ją na ziemię i pozostają przy niej, by pomóc jej i ją ochraniać. Nie opuszczają chorej, dopóki nie wrócą jej siły lub dopóki nie umrze. Dopiero wtedy wyruszają w drogę same albo z innym gęsim stadem, by jak najszybciej dołączyć do swoich.

Gdybyśmy mieli tyle oleju w głowie co gęsi, wspieralibyśmy się nawzajem, jak one. 

„ Głupia gęś” – zupełnie nietrafione określenie!


 

 A gdyby zacząć być szczęśliwym bez powodu?  ........

 21 DNI BEZ NARZEKANIA                 12.06.2013

4 czerwca z okazji Dnia Dziecka, w naszej szkole odbyły się nietypowe zajęcia edukacyjne. Nietypowe, bo przeprowadzone w formie warsztatowej dla wszystkich uczniów szkoły zgromadzonych na sali gimnastycznej. Ćwiczenia miały na celu zachęcenie zebranych do zmiany postawy z narzekającej, pesymistycznej na optymistyczną, kreatywną i wprowadzenie akcji : Podejmujemy wyzwania- 21 dni bez narzekania. Wprowadzeniem były zajęcia ruchowe i pantomimiczne  przybliżające postawy w formie prezentowania  mimiką i ciałem ludzi zadowolonych i zniesmaczonych różnymi sytuacjami z życia. Następnie młodsi malowali swoje wizje optymisty i pesymisty, a starsi przygotowali w grupach scenki, w których pozytywnie i negatywnie rozpatrywali sytuacje problemowe. Wszyscy zgodnie  stwierdzili, że pozytywne podejście do życia i do innych ludzi powoduje, że częściej się uśmiechamy. Kolejnym etapem było przekazanie kompendium wiedzy encyklopedycznej o omawianych postawach na zasadzie kontrastu i prezentacja multimedialna filmu  „ Świat bez narzekania”. P. Dyrektor zachęciła i siłą argumentu przekonała do podjęcia tego wyzwania uczniów i nauczycieli w szkole.

O wyzwaniu, codziennie ma przypominać bransoletka, którą w  dalszej części sami wykonali uczniowie i założyli każdy na swoją rękę. Z nowym nastawieniem, mimo deszczowej pogody, wszyscy uczniowie i pracownicy ze smakiem zjedli kiełbaski smażone a`la ogniskowe,  a lody na patyku- jako upominek od Rady Rodziców dopełniły całości.

Jeżeli ciekawi Was, skąd pomysł, by było to akurat 21 dni, to według badań przeprowadzonych przez grono psychologów - nasz mózg potrzebuje właśnie tyle czasu (ok. 3 tygodni) do nabycia i wyrobienia u siebie nowego nawyku. W tym wypadku narzekanie i niezadowolenie uczymy się zastępując wdzięcznością.

Gdy nauczymy się doceniać nawet najmniejsze  rzeczy dnia codziennego, staniemy się nie tylko szczęśliwsi, ale i o wiele więcej zaczniemy czerpać z życia. Świat stanie się piękniejszy, a marzenia o wiele bardziej prawdopodobne. Nadchodzące wakacje to dobry pretekst, by nauczyć się wyzbyć niezadowolenia i narzekania!

Dzień Nauczyciela                22.10.2013

„Wszystko mogę. Wszystko potrafię.”

Pod  takim hasłem przewodnim w naszej szkole spędziliśmy Dzień Edukacji Narodowej. Inicjatorką niekonwencjonalnego pomysłu była Pani Dyrektor. Zaprosiła wszystkich na warsztaty, których celem było znalezienie w sobie mocnych stron, pozbycie się blokad, które hamują niejednokrotnie przed kreatywnym działaniem, „szepcząc” do ucha: „nie dasz rady”, „zrezygnuj”, „to nie ma sensu”, „nie próbuj”, „nie walcz”,… 

Nie będziemy ukrywać – nie kocha się warsztatów. Dodatkowo świąteczny dzień nie nastrajał nas do pracy. Uczestniczyć aktywnie w działaniach, ćwiczyć z uczniami, pokonywać własne ograniczenia  - trudna sprawa,… ale było warto! 

Na warsztatach miały miejsce: zadania wprowadzające –ożywiające nasze organizmy i kreatywność, burza mózgów, praca w grupach, przejmujący film edukacyjny, ankieta, dyskusja, wnioski, wymyślanie haseł budujących motywację . Wszystko po to, by z wolą poprawy ostatecznie wypisać na kartkach swoje ograniczenia i spalić je na ognisku.  Rozwijająca twórczość trwała dwie godziny, po czym wszyscy zebraliśmy się na dworze na naszym, nowym placu ogniskowym, by każdy mógł spróbować pieczonego ziemniaka ze świeżym masełkiem i solą, zjeść drożdżówkę i puścić z dymem to co nas blokuje.

Na części oficjalnej P. Dyrektor i P. Burmistrz wręczyli Nagrody. Smakowity poczęstunek dodał wagi temu wydarzeniu.

To naprawdę był dzień inny niż wszystkie.

Podziękowania:

Samorządowi  Uczniowskiemu i Radzie Rodziców za kwitnące, cudowne upominki i wyśmienite ciasto;

Pracownikom obsługi, którzy tego dnia, w całej gotowości podtrzymywali ogień przy ognisku i swoją pomocą sprawili, że wszystkie zadania przebiegały harmonijnie;

Paniom z kuchni, które z zamiłowaniem pieszczą podniebienia, a na ten dzień przygotowywały pyszny poczęstunek już od piątku;

W końcu: Pani Dyrektor za organizację dnia, prowadzenie warsztatów, niegasnący zapał.

… z siebie też jesteśmy zadowoleni. A co! W końcu podczas części oficjalne Pani Dyrektor stwierdziła, że wdzięczna jest za to, iż nie słyszy od nas stwierdzeń typu: NIE POTRAFIĘ, …ale ugruntować te postawy na warsztatach nie zaszkodzi.

Świetna opowieść – przeczytaj !

Pewnego wieczoru, mądry stary indiański wódz rozmawiał ze swoim wnukiem o życiu, opowiadał jemu o tym iż wewnątrz każdego z nas trwa walka.
            - Mój wnuku, wewnątrz każdego z nas trwa bezustannie walka pomiędzy dwoma wilkami. Jeden z nich jest bardzo niedobry, diabelski. Zmusza ciebie do bycia złym, zazdrosnym, zawistnym, zatroskanym, aroganckim, abyś czuł żal, chciwość, winę, wyższość nad innymi, fałszywą dumę, kłamał… . Drugi wilk jest dobry. Pomaga tobie poczuć radość, spokój, miłość, nadzieję, łagodne usposobienie, pokorę, życzliwość, empatię, szczodrość, prawdę, współczucie, wiarę, szacunek dla siebie samego, oraz kształtuje konstruktywne ego.
            Wnuk zamyślił się przez chwilę i zapytał :
- dziadku który wilk wygrywa?
Mądry stary wódz odpowiedział:
- mój wnuku, ten którego karmisz…

Którego wilka Ty karmisz ??? Jeśli nie rozumiesz przesłania, zapytaj wychowawcy.



 BĄDŹMY OPTYMISTAMI W KAŻDEJ SYTUACJI !!

Kluczowym czynnikiem mającym wpływ na decyzje które w życiu podejmujemy jest NASZE NASTAWIENIE DO ŻYCIA.

To nie fakty tworzą naszą rzeczywistość, tylko to w jaki sposób je oceniamy i na nie patrzymy.

Bądźmy tymi dla których SZKLANKA JEST ZAWSZE DO POŁOWY PEŁNA !!!  

Świetnie to przedstawia opowieść z którą chcę się z Wami teraz podzielić ;

Był raz starzec, który miał syna jedynaka i konia. Pewnego dnia koń wyrwał się z zagrody i uciekł na wzgórza.
- Uciekł ci koń? A to pech! – mówili sąsiedzi.
- Czemu tak mówicie? – pytał stary. – Skąd wiecie, że to pech?
I rzeczywiście, następnej nocy koń wrócił do zagrody, gdzie go zawsze karmiono i pojono, prowadząc ze sobą tuzin dzikich koni. Syn gospodarza zobaczył je, wymknął się bocznym wyjściem i zamknął bramę. Nagle mieli teraz trzynaście koni zamiast żadnego. Sąsiedzi usłyszeli dobrą wieść i pobiegli do gospodarza.
- Trzynaście koni! Ale ty masz szczęście! On zaś odparł:
- Skąd wiecie, czy to szczęście?
Parę dni potem jego syn próbował ujeżdżać jednego z dzikich koni; został zrzucony i złamał nogę. Sąsiedzi znów przyszli wygłosić kolejny pochopny sąd:
- Twój syn złamał nogę. To ci pech! Mądry gospodarz znów odrzekł:
- Skąd wiecie, czy to pech?
I rzeczywiście, niedługo potem w okolicy pojawił się dowódca wojskowy i zorganizowano pobór. Wszyscy sprawni młodzieńcy zostali wzięci do armii i wysłani na wojnę, z której nigdy nie wrócili. Zaś syn gospodarza ocalał, bo miał złamaną nogę.
…jakie macie wnioski?  Porozmawiajcie o nich z wychowawcą.



 Trening Twórczości – „Ty też lubisz się przyzwyczajać?”

Dziś opowiem Ci o tym, jak to pewien student załatwił sobie pracę.

Po dostaniu się na studia - szukał zatrudnienia, by móc się jakoś utrzymywać. Udał się więc do pewnego urzędu i zaczął w ramach wolontariatu co tydzień, przynosić  raporty, na podstawie których
kierownik urzędu mógł się ubiegać o większe dofinansowanie.

Po dwóch miesiącach systematycznego co tygodniowego dostarczania raportów, nastał w końcu tydzień, w którym kierownik urzędu nie otrzymał raportu. Zdenerwowany  wezwał do siebie chłopca i zapytał:
- Za co Ci płacą? Dlaczego nie otrzymałem kolejnego raportu?

Wtedy student wyjaśnił, że za nic mu nie płacą, bo tu przecież nie pracuje. Raporty pisał za darmo z własnej woli, ale już nie będzie.

 Jak się możesz domyśleć został zatrudniony. Tym oto sposobem dostał interesującą go pracę, osiągnął swój cel.

Powyższa opowieść nie jest bajką, ale historią z życia Miltona Ericsona (Jeffrey K. Zeig- Milton H. Erickson).

Przeczytaj ją jeszcze raz... i wyciągnij wnioski.  Jest ich wiele. 
O tym, że łatwo popaść w rutynę zapewne doskonale wiesz... historyjka ta jednak mówi jeszcze o czymś innym. Mówi o tym jak łatwo wykorzystać to, że ludzie popadają w rutynę.  Co zrobić ze swoimi umiejętnościami?  Jakie kroki podjąć, by zwrócić na siebie uwagę?  

Przyjrzyj się też dokładnie postawie tego kierownika? Nie przypomina Ci czegoś?
Zatrudnił Miltona, dlatego, że Milton przerwał stworzony przez siebie schemat.
W momencie gdy przerwiemy komuś rutynę, nagle ta osoba nie wie co robić. Będzie się starała zatrzymać świat taki jaki miała do tej pory. Będzie chciałą przywrócić stary porządek . Bojąc się jakiejkolwiek zmiany...

  a przecież jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana!

Zmienność jest jak najbardziej naturalna.  Ze zmiennością się rodzimy.  Z upływem czasu, z powodu  wygody przyzwyczajamy się do stałości, rutyny, rzeczywistości znanej i dla nas z pozoru bezpiecznej upraszczając jak tylko się da postrzeganie, zmniejszając tym samym nasze zdolności poznawcze. Zatrzymujemy się! Stoimy w miejscu. A PRZECIEŻ CHCEMY SIĘ ROZWIJAĆ!  IŚĆ DO PRZODU !

Potem  naukowcy dochodzą do wniosków, że wykorzystujemy może 5-15% możliwości swojego mózgu...

Ćwicz zmienność - uwolnij się od stałości.

Dziś jednak pisze do Ciebie z innego powodu - zauważyłam coś pięknego. Zrozumienie zmienności daje naprawdę wiele radości i wewnętrznego spokoju. Może dziwnie to brzmi, ale zmienność to właśnie spokój. Człowiek rozumiejący zmienność  i poddający się jej zdobywa doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Nie zamartwia się na zapas, jest spokojny, bo wie, że wszystko się może za chwilę przydarzyć. Nie musi się o nic bać, bo jest świadom tego, że gdziekolwiek i w jakiejkolwiek sytuacji  się znajdzie – DA SOBIE  RADĘ! . 

Jest spokojny...

                                                                                  Iwona Gurgul

OSIĄGNIJ  TEN  STAN!   BĄDŹ  SPOKOJNY!

Napisane na podstawie artykułu : Gazetka Kreatywna - Trening Twórczości – „Ty też lubisz się przyzwyczajać?”



 Kreatywność – sztuka twórczego życia.

Masz możliwość wpływania na życie w szkole. Wymyśl coś mądrego i powieś na tablicy. Zwróć uwagę na styl pisanych informacji, błędy ortograficzne. Chcesz być potraktowany poważnie, wymagasz - wymagaj również od siebie. Poproś o pomoc nauczyciela. Staraj się i bądź kreatywny. Twoje propozycje będą analizowane na Radzie Pedagogicznej.  Być  może razem stworzymy szkołę, która będzie spełniała Wasze i Nasze oczekiwania.  

                                                                               I. Gurgul




„Mordercy pomysłów”

"Osoba, która twierdzi, że coś nie może być zrobione nie powinna
przeszkadzać tej, która właśnie to robi" - chińskie powiedzenie

Mordercy pomysłów to:
- Nie to nie będzie działać...
- To byłoby dobre, ale...
- Kiedy indziej..
- Tego nie potrafimy...
- To nie nasza sprawa...
- Tym powinni się zająć specjaliści...
- Niech tym się zajmą inni...
- Eee, to się nie uda...
- Szkoda na to czasu...
- To nie dla nas...
- Eee... pewnie to już ktoś wymyślił..
- No nie, nie wygłupiaj się..
- Za późno już na to...
- To nie na teraz...
- Poczekamy, zobaczymy...
- Nie to się nie uda...
- Tak, ale...

Tylko upór i to wieloletni. Obstawanie przy swoim pomyśle, który w Waszym mniemaniu nie jest zły może przynieść satysfakcjonujące owoce. Nie walczcie z konkurencją. Omijajcie ją! Są na to sposoby.

„Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu” 

 



 Niekonwencjonalna twórczość uczniów naszej szkoły.

Nasza kreatywność widoczna jest nie tylko podczas uroczystości i przedsięwzięć organizowanych w szkole, ale również na ściennej tablicy na korytarzu. Zapraszamy do czytania.




MAGIA POPEŁNIANIA BŁĘDÓW

Błędy to nasz sposób nauki. Za każdym razem, gdy popełniam błąd, dowiadujemy się czegoś o sobie, uczymy się czegoś nowego i często spotykam nowych ludzi, których w przeciwnym razie nie spotkalibyśmy.

 

Jeśli ktoś naprawdę uczy się na błędach, jego życie zostaje na zawsze zmienione i osoba ta –- zdobywa doświadczenie i mądrość." – Jest to mądrość życiowa.

popełnieniu błędu, jest uczucie niezadowolenia. Będąc w tym stanie widzimy, kim naprawdę jesteśmy –  Możemy dostrzec jaką maskę przybieramy:

- Kłamiący: "Nie zrobiłem tego".
- Obwiniający: "To twoja wina, nie moja".
- Osądzający się : "Cóż, nie posiadam dobrego wykształcenia i dlatego nie idę do przodu”

- Rezygnujący: "Mówiłem ci, że to nigdy nie zadziała".
- Zaprzeczający: "Nie, nic złego się nie stało. Wszystko jest w porządku".
STOP

Jeżeli chcesz wynieść naukę z błędów i zdobyć wynikającą z tego mądrość, musisz wziąć ODPOWIEDZIALNOŚĆ

NIE BÓJ SIĘ JEJ – TO TWOJA WIELKA WARTOŚĆ

 


Nasza Szkoła


Stawiamy na rozwój!


Projekty i przedsi..


Obszary działania


Przedszkole


Pracownicy ZSPiP


Dla rodziców


Dla uczniów


Organizacja pracy


Zakończone projekty


Dane szkoły


Powered by dzs.pl & Hosting & Serwery