mPotęga2023 klasy 7-8

 

Podsumowanie programu grantowego mPotęgi „Jestem architektem - bryły w naszym otoczeniu”                                              28.12.2023

Dnia 22 grudnia 2023 podczas uroczystej akademii zakończyliśmy realizację programu mPotęga, finansowanego ze środków Fundacji mBanku.

Przypomnijmy...  W X edycji mPotęgi – programu grantowego fundacji mBanku grantami nagrodzono 183 projekty z całej Polski. Dofinansowanie otrzymało 92 projekty kierowane do uczniów i uczennic klas 4-6 i 91 projektów w kategorii klas 7-8 szkół podstawowych. Łączna kwota, jaką w tym roku mFundacja przeznaczyła na granty, wyniosła blisko 1,15 mln zł.

Z przyjemnością informowaliśmy, że zgłoszone przez naszą szkołę projekty „Logiczne myślenie na co dzień” i „Jestem architektem – bryły w naszym otoczeniu” otrzymały dofinansowanie.

Projektem „Jestem architektem – bryły w naszym otoczeniu” byli objęci uczniowie z klas 7-8 SP. Projekt miał na celu m.in. doskonalenie logicznego myślenia poprzez umiejętność wykorzystania wiedzy, którą się posiada oraz przetwarzania jej i wyciągania z niej wniosków. Nabycie wyobraźni przestrzennej i pomysłowość działania oraz zdobywanie umiejętności pracy w zespole - podział obowiązków, odpowiedzialność, samoocena i samokontrola.

Wartość grantu wynosi 7 980 zł.

Koordynatorem Projektu mPotęgi i osobą realizują był pan Dariusz Stojowski.

 W skrócie:

Przeprowadziliśmy 10 dwugodzinnych spotkań warsztatowych z uczniami, 1 spotkanie z rodzicami oraz Turniej mPotęgi. Uczniowie brali udział w przygotowanych przez nauczyciela ciekawych i aktywizujących zajęciach w oparciu o przygotowane materiały ćwiczeniowe.

W ramach projektu odbyło się spotkanie rodziców wraz z dziećmi w szkole w celu przeprowadzenia wspólnych gier i zabaw logicznych w celu integracji pokoleniowej.

Z klas 7 – 8 udział w zajęciach wzięło 90% uczniów - w sumie 18. W trakcie trwania projektu uczniowie mogli zdobywać w trakcie zajęć punkty mPotęgi, które w sklepiku przygotowanym na tę okazję na podsumowaniu mogli wymieniać na przybory szkolne i inne gadżety.

Zajęcia warsztatowe były swoistym przygotowaniem do Turnieju mPotęgi w trakcie, którego w każdej z klas wyłoniliśmy Mistrza i Wicemistrza. Turniej podzielony został na dwa etapy: praktyczny, w którym uczniowie mieli w domu z rodzicami wykonać makietę budynku, budowli 3D i teoretyczny – test.

Tytuł Mistrza mPotęgi uzyskali: Daniel Martyka – klasa 7, Jarosław Kierczak – klasa 8. Tytuł Wicemistrza mPotęgi uzyskali: Franciszek Osuch – klasa 7, Julia Chrobak – klasa 8.     GRATULUJEMY!!!

 

Na wspólnym podsumowaniu dwóch projektów nastąpiło wręczenie dyplomów i nagród zwycięzcom oraz upominków dla uczestników.

Z funduszy programu zakupiliśmy szachy wraz z zegarem, picturekę, siatki brył magnetycznych oraz bryły 3D ponadto materiały biurowe oraz inne potrzebne do realizacji zadań przedmioty, nagrody oraz napoje na zajęcia.

Swymi działaniami pokazywaliśmy, że zależy nam na ciekawym i efektywnym uczeniu matematyki, że matematykę można zrozumieć i polubić.

Dziękujemy wszystkim, którzy wspierali nasze inicjatywy, mające na celu poszukiwanie kreatywnych sposobów poznawania przez dzieci i młodzież świata matematyki.

A co się działo najlepiej zobrazują zdjęcia w dołączonej galerii.

mgr Dariusz Stojowski 

Zajęcia w ramach mPotęgi                                03.12.2023

Projekt mPotęgi „Jestem architektem – bryły w naszym otoczeniu” w miesiącu listopadzie upłyną podobnie jak październik pod znakiem spotkań warsztatowych z uczniami. Uczestnicy w trakcie zajęć pracowali w grupach, w których analizowali i rozwiązywali zadania przygotowane przez prowadzącego. A prowadzący był tylko doradcą, który w razie potrzeby ukierunkowywał na dobry tok myślenia. W trakcie zajęć uczniowie rysowali i sklejali ostrosłupy i graniastosłupy. Obliczali pola i objętości. Poznali bryły obrotowe. Zwieńczeniem każdych zajęć była chwila oddechu i rozluźnienia przy skromnym zdrowym poczęstunku. Pod koniec listopada został ogłoszony konkurs mPotęgi, który podzielony został na dwa etapy. W pierwszym uczniowie mają z brył stworzyć-zbudować dowolną obiekt architektoniczny, a drugi to krótki test. Wyniki poznamy w grudniu. Na 13 grudnia zostało zaplanowane spotkanie integracyjne rodziców wraz z uczniami w celu przeprowadzenia wspólnych gier i zabaw w ramach integracji wielopokoleniowej jak i również zaprezentowanie rodzicom umiejętności, jakie nabyły podczas projektu uczniowie.

mgr Dariusz Stojowski 

 

Trzy, dwa, jeden, ... START zajęć z mPotęgą   30.10.2023

Projekt mPotęgi "Jestem architektem - bryły w naszym otoczeniu" w miesiącu październiku upłyną pod znakiem spotkań warsztatowych z uczniami. Młodzież brała udział w przygotowanych przez nauczyciela ciekawych i aktywizujących zajęciach w oparciu o przygotowane wcześniej materiały. W tym miesiącu na pierwszy ogień poszły graniastosłupy, czyli m.in. siatki, pola i objętości.  Dzieci zostały podzielone na grupy: VII i VIII -klasistów. Każda klasa ma zaplanowane łącznie po 10 godzin zajęć, które podzielone zostały na teorie i warsztaty. Dużo się działo, uczniowie chętnie przychodzili na wszystkie zajęcia. Frekwencja osiągnęła niemal 100% liczebności klas. Uczestnicy w trakcie zajęć pracowali w grupach, w których analizowali i rozwiązywali zadania przygotowane przez prowadzącego. A prowadzący był tylko doradcą, który w razie potrzeby ukierunkowywał na dobry tok myślenia. Zwieńczeniem każdych zajęć była chwila oddechu i rozluźnienia przy skromnym zdrowym poczęstunku.

mgr Dariusz Stojowski

Miesiąc z mPotęgą                                            2.10.2023

      Projekt mPotęgi „Jestem architektem - bryły w naszym otoczeniu" dla klas 7-8 rozpoczęliśmy od stworzenia dokumentacji, czyli wymaganych zgód oraz kampanii informacyjnych promujących przedsięwzięcia.  Warto wspomnieć, że w połowie września chętni uczniowie wraz z Samorządem Szkolnym wykonały piękne plakaty reklamujące
 nasz ambitny projekt – są porozwieszane w każdej klasie. Dodatkowo wspólnie stworzyliśmy gazetkę informującą na temat przedsięwzięcia, jakie rozpoczęliśmy z mPotęgą. Dokonaliśmy pierwszych zakupów dla uczestników i rozpoczęliśmy nabór w każdej klasie. Wszyscy rodzice z klas VII – VIIII zostali poinformowania o naborze i celach projektu. W ramach promocji, ukazał się artykuł na szkolnej stronie internetowej oraz w zakliczyninfo.pl jak również w lokalnej gazecie Głosiciel.
mgr Dariusz Stojowski   

Szkoła z Filipowic, po raz drugi, w nowy rok szkolny z mPotęgą       4.09.2023 

 MAMY TO! Z przyjemnością informujemy, że zgłoszony przez Szkołę Podstawową im. Świętego Jana Pawła II w Filipowicach projekt „Jestem architektem - bryły w naszym otoczeniu” otrzymał dofinansowanie. 

W X edycji mPotęgi – programu grantowego fundacji mBanku grantami nagrodzimy 183 projekty z całej Polski. Dofinansowanie otrzymają 92 projekty kierowane do uczniów i uczennic klas 4-6 i 91 projektów w kategorii klas 7-8 szkół podstawowych. Łączna kwota, jaką w tym roku mFundacja przeznaczy na granty, wyniesie blisko 1,15 mln zł.

Projekt „Jestem architektem - bryły w naszym otoczeniu” przeznaczony jest dla uczniów z klas 7 – 8 – wysokość dofinansowania przez Fundację mBanku - 7980 zł.

Celem projektu jest doskonalenie logicznego myślenia poprzez umiejętność wykorzystania wiedzy, którą się posiada oraz przetwarzania jej i wyciągania z niej wniosków. Nabycie wyobraźni przestrzennej i pomysłowość działania oraz zdobywanie umiejętności pracy w zespole - podział obowiązków, odpowiedzialność, samoocena i samokontrola.

Projekt przeznaczony jest dla uczniów z klas 7-8 i zakłada udział w zajęciach praktycznych połączonych z teorią pozwalającą zainteresować uczniów "logicznym myśleniem" i pracą zespołową oraz poszerzyć wyobraźnię przestrzenną. Uczniowie zobaczą bryłę od środka, przekonają się czym jest objętość oraz będą konstruować samodzielnie szkielety brył. Będą rysować siatki większości brył, sklejać je i tworzyć budowle architektoniczne. Liczyć objętość i pole powierzchni, a tym samym wkroczą w świat geometrii 3D. Uczniowie pracując z opiekunem w grupie będą sami dążyć do rozwiązywania zadań przy wykorzystaniu dowolnych metod i narzędzi, a nauczyciel będzie tylko obserwatorem i osobą wspomagającą pracę grupy. W projekcie przewidziane jest spotkanie rodziców wraz z dziećmi w szkole w celu przeprowadzenia wspólnych gier i zabaw, w których wykorzystają nabyte umiejętności. Uczniowie w trakcie spotkań zdobywają punkty, które na podsumowaniu będą mogli wymienić na nagrody rzeczowe (przybory szkolne i pomoce dydaktyczne). Kulminacją projektu jest przeprowadzenie Turnieju mPotęgi i wyłonienie w każdej klasie Mistrza i Wicemistrza Turnieju.

Projekt "Jestem architektem - bryły w naszym otoczeniu", jako jeden z 461 nadesłanych znalazł się w grupie 30 najwyżej ocenionych z całej Polski i wziął udział w czerwcu w głosowaniu publiczności.  

„Nie tylko wygrana się liczy, liczy się pomoc” - Bardzo dziękujemy Wszystkim za tak licznie oddane głosy na nasz projekt. Dzięki nim zajęliśmy piąte miejsce w klasyfikacji końcowej.

mgr Dariusz Stojowski  

Matematycy potrzebują Waszej pomocy         15.06.2023 

  Z przyjemnością zawiadamiamy, że projekt matematyczny Zespołu Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Filipowicach skierowany do klas VII-VIII o tytule "Jestem architektem - bryły w naszym otoczeniu" otrzymał dofinansowanie w ramach programu mPotęga.

Projekt jako jeden z 461 nadesłanych znalazł się w grupie 30 najwyżej ocenionych z całej Polski i bierze udział w głosowaniu publiczności, w którym możemy zdobyć wspólnie dodatkowe 5000 zł na działania matematyczne w następnym roku szkolnym.

 

Prosimy o głosy! Wystarczy wejść na stronę: 

https://glosowanie.mpotega.pl/,

zarejestrować się i oddać głos na projekt o nazwie

"Jestem architektem - bryły w naszym otoczeniu".

 

Prosimy o głosowanie codziennie, aż od 15 czerwca do 28 czerwca.

Pokażmy siłę społeczności lokalnej! Liczymy na Wasze głosy.

mgr Dariusz Stojowski


Nasza Szkoła


Stawiamy na rozwój!


Projekty i przedsi..


Obszary działania


Przedszkole


Pracownicy ZSPiP


Dla rodziców


Dla uczniów


Organizacja pracy


Zakończone projekty


Dane szkoły


Powered by dzs.pl & Hosting & Serwery