Przedszkole

 

 Mój mail                     k.kalikasia@gmail.com

  

 

 

Wakacyjne wędrówki

 

15.06.2020 (poniedziałek )

Temat: Wakacyjne wędrówki

 

1.Piosenka na powitanie , AHOJ, PRZYGODO! https://youtu.be/4KFhQMfWBpQ

 Nauka piosenki na zakończenie roku w przedszkolu.

 

2.Zabawa plastyczna Kolorowe kulki.
Okrągłe waciki, farby plakatowe, woda, kubeczki, cerata, pipety lub małe strzykawki.
Rodzic  przygotowuje stanowisko pracy: rozkłada na ceracie okrągłe waciki.

Dzieci dodają do kubeczków z wodą farbę plakatową i mieszają, a następnie za pomocą pipet (lub małych strzykawek) barwią waciki na różne kolory. Będą to kulki lodów. Gotowe prace rodzic pozostawia w słonecznym miejscu do wyschnięcia.

 

3.Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko dla każdego dziecka.
Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył (dzieci wysuwają wargi do przodu: oooo). Nie spodziewał się, że jest takie duże (dzieci wysuwają język do góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody) i takie szerokie (dzieci przesuwają język od jednego do drugiego kącika ust). Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale (dzieci przesuwają język od górnych do dolnych zębów). Zobaczył wśród nich pływające rybki (dzieci wysuwają wargi mocno do przodu). Potem rozłożył sobie kocyk (dzieci wędrują językiem po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła) i leżał nieruchomo (dzieci kładą język na dole jamy ustnej, czubek i boki języka dotykają dolnych zębów). Później poszedł grać w siatkówkę plażową (dzieci odbijają czubek języka w różnych miejscach od podniebienia).

4. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wakacje.

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekają góry, pachnące łąki,
morze i plaża, konie, biedronki!

 

Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,

przedszkole na nas grzecznie poczeka,

odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
dwie karuzele, miś i huśtawki.

 

Chętnie wrócimy do naszej pani
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.

 

Będziemy liczyć białe muszelki,

poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,

w mig się nauczy! Ja już sznuruję!

 

Rozmowa kierowana na podstawie wiersza

Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
– Dokąd możemy pojechać na wakacje?
– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje? – Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?

16.06.2020 (wtorek )

Temat: Wakacyjna podróż pociągiem

1.Fasolki - Lato na Dywanie https://youtu.be/JY2LxTIkWyQ

 

2.Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Znajdź coś...
rodzic mówi: Znajdź coś... (niebieskiego, małego itp.), a zadaniem wskazanego dziecka jest odnaleźć i pokazać innym rzecz spełniającą ten warunek.

 

3.Wprowadzenie – wykonanie biletów.
Dla każdego dziecka: małe kartki papieru w kształcie prostokątów, kredki.
Rodzic  informuje, że podczas każdego przejazdu – czy to pociągiem, czy to kolejką – potrzebny jest bilet. Ponieważ za chwilę dzieci będą potrzebowały biletów, a nie mają ich przy sobie, muszą wykorzystać dostępne materiały (kartki i kredki), by stworzyć swoje bilety. Dzieci ozdabiają kartoniki według własnych pomysłów.

4.Dzieci pokazują własnoręcznie wykonane bilety i opowiadają o nich. Potem odpowiadają na pytania.

                          −  Kto to jest konduktor?

                          −  Gdzie pracuje konduktor?

                          −  Czy każdy może jechać pociągiem?

                          −  W jakie miejsca można jechać pociągiem?

                          −  Jak trzeba zachowywać się w pociągu?

 

5.Ćwiczenia słuchowe Co to za słowo?
Rodzic dzieli słowa rytmicznie (na sylaby), np. ka-pe-lusz, chus-tecz-ka, czap-ka, a zadaniem dzieci jest  powiedzieć całe słowa.

 

17.06.2020 (środa )

Temat: Ahoj, przygodo!

 

1.   IDĄ WAKACJE Majka Jeżowska https://youtu.be/BmbPAd4P93E

 

2.   Poranne ćwiczenia :

Zabawa orientacyjno- porządkowa ,, marmurki „

•Swobodny bieg w różnych kierunkach. Na hasło ,,marmurki” dziecko zatrzymuje się i nieruchomieje

•Zabawa z elementem podskoku,,skaczące piłki”

Podskoki obunóż w swobodnym tempie

 

3.Zabawa ruchowa „Bierzemy misia w teczkę jedziemy na wycieczkę”.

Wyobraźcie sobie, że za chwilkę wybieramy się na długą wycieczkę. Najpierw musimy zapakować nasz niewidzialny pleckach, w potrzebne nam rzeczy: zabieramy, ubrania, buty, jedzonko, aparat i lornetkę. Uwaga wyruszamy najpierw jedziemy w góry, musimy się na nie wspinać. Mamy bardzo ciężki plecak, wiec dużo nas to sił kosztuje. Teraz nad morze, musimy przepłynąć kawałek (należy naśladować ruchem, tak jakby wykonywało się te czynności). Następny przystanek to wieś, kosimy trawę i karmimy koniki i krówki (dzieci naśladują ruch koszenia trawy – nauczyciel demonstruje). Po takiej wycieczce wracamy do przedszkola, zdejmujemy ciężki plecak i kładziemy się na dywanie i głęboko oddychamy (w tle słychać szum fal).

 

4. Zabawa graficzna Fale morskie.
Tacki z piaskiem.
Dzieci rysują palcami na piasku fale morskie – linie faliste i spiralne.

 


18.06.2020 (czwartek)

Temat: Bezpiecznie nad wodą

1.Kolorowanka Żaglówka.
Dla każdego dziecka: kolorowanka przedstawiająca żaglówkę, kredki.
Rodzic rozdaje dziecku kolorowankę. Dzieci kolorują rysunek żaglówki według własnego pomysłu.

2.Rozmowa na temat przyjaźni zawartych w przedszkolu.
Rodzic prosi kolejne dzieci, by odpowiedziały na pytanie: Z kim popłynąłbyś żaglówką w wakacyjny rejs? lub Kogo z grupy zabrałbyś w wakacyjny rejs żaglówką?

3.Ćwiczenia oddechowe Która żaglówka popłynie dalej? Kartki papieru.
Dzieci zgniatają kartki, tworząc kulki. Następnie parami ustawiają żaglówki na krawędzi stolika i mocno dmuchają. Wygrywają osoby, których żaglówki popłyną jak najdalej.

4. Rozmowa na temat zasad bezpiecznego przebywania nad wodą.
Obrazki przedstawiające zachowania nad wodą.
Rodzic prosi dzieci, aby powiedziały, jak należy zachowywać się nad wodą. Dzieci odpowiadają na pyta- nie: Czego nie wolno robić nad wodą?, a rodzic  pokazuje odpowiednie obrazki (np. wchodzić samodzielnie do wody bez opieki rodziców, oddalać się od rodziców, kąpać się w głębokiej wodzie, gdy ktoś nie umie pływać). Dzieci dzielą się również swoimi doświadczeniami, jak można spędzać czas nad wodą (np. budować zamki z piasku, łowić ryby, kopać dołki, pływać na strzeżonym przez ratownika kąpie- lisku lub popłynąć statkiem).

5.Rozmowa na temat: Co robić, gdy się zgubię na wakacjach?
Rodzic prosi, aby dzieci odpowiedziały, co powinny zrobić, gdy się zgubią na wakacjach. Sprawdza, czy dzieci wiedzą, jak się nazywają, w jakiej miejscowości mieszkają. Tłumaczy, co może pomóc w takiej sytuacji: poproszenie o pomoc przedstawiciela służb mundurowych (np.: policjanta, ochroniarza, strażnika miejskiego) lub rodzinę z dziećmi, ratownika; noszenie ubrań z wszywką, na której znajduje się numer telefonu do rodziców, bransoletka na rękę z numerem.

 

19.06.2020 (PIĄTEK)

Temat: Wakacyjny taniec

 

1.Piosenki dla dzieci - Niech żyją wakacjehttps://youtu.be/BauTov9xmZY

 

2 Zabawa kulinarna Sałatka owocowa.
Owoce, np.: banany, winogrona, kiwi, plastikowe noże, tacki, talerzyki, miseczki, deski, salaterka. Dzieci, po umyciu rąk, siadają przy stole  Dzieci starają się pokroić owoce. Potem wrzucają je do miseczek. Rodzic wysypuje owoce z miseczek do salaterki i je miesza.

 

3. Kolorowanie kolorowanek.
Dla każdego dziecka: kolorowanka o tematyce wakacyjnej, kredki.

4 Zabawa językowa Czym wyruszę na wakacje?

Zabawki/obrazki: samolot, pociąg, samochód, rower.

Rodzic  prezentuje zabawki/obrazki, dzieci je nazywają. Następnie pokazuje przedmiot po raz kolejny. Zadaniem dziecka jest odpowiednie dokończenie zdania rozpoczętego przez rodzica .: Na wakacje... (np. Na wakacje pojadę rowerem – jeśli pokazywany jest rower, Na wakacje polecę samolotem – jeśli pokazywany jest samolot).

5. Masaż, RODZIC wykonuje masaż i czyta wierszyk

 

Pisała pani na maszynie (stukamy palcami po plecach)

A, B, C, przecinek (ciągniemy za włosy dziecka)

że idą słonie, (na plecach dziecka kładziemy na zmianę całe dłonie)

potem konie. (piąstki)

Panieneczki na szpileczkach (palce wskazujące)

z gryzącymi pieseczkami. (szczypanie)

Świeci słońce, (dłonią zataczamy kółka)

płynie rzeczka, (rysujemy linię)

pada deszczyk. (wszystkimi palcami)

Czujesz dreszczyk? (łaskotanie)


 


Nasza Szkoła


Stawiamy na rozwój!


Projekty i przedsi..


Obszary działania


Przedszkole


Pracownicy ZSPiP


Dla rodziców


Dla uczniów


Organizacja pracy


Zakończone projekty


Dane szkoły


Powered by dzs.pl & Hosting & Serwery