Klasa VI

Geografia  

Tematy do końca roku :

1. Podsumowanie z działu Sąsiedzi Polski str. 173

2. Sprawdź się – str. 175

Należy przy pomocy dostępnych źródeł zapoznać się z powyższymi tematami, w razie trudności proszę o kontakt:  irenakusion@interia.pl

Proszę odpowiedzieć na pytania problemowe, które znajdują się pod każdym tematem. Proszę rozwiązać zadania utrwalające.  Skan odpowiedzi proszę  wysłać na pocztę e- mailową.

Matematyka

1. Utrwalenie wiadomości o figurach przestrzennych.      22.06.2020r        ćw. s 46-47.

2. Utrwalenie poznanych wiadomości z arytmetyki i algebry.    23.06.2020r 

3. Utrwalenie poznanych wiadomości z geometrii.     24.06.2020r 

Z zagadnień na podstawie podręcznika wykonać w zeszycie notatkę i rozwiązać zadania. Dodatkowo w ćwiczeniach wykonać zadania -będą one podlegać sprawdzeniu.

 

Informatyka            4.06.2020

1. Czar szkolnych lat. Podsumowanie pracy w klasie VI.  

 

Należy przy pomocy dostępnych źródeł zapoznać się z powyższymi tematami, w razie trudności proszę o kontakt:  dstojowski@vp.pl 

Ważne: 19 czerwca zapraszam na webinarium (lekcja online). Do każdego roześlę zaproszenia. Proszę się zalogować na pocztę zaakceptować zaproszenie wpisać swoje imię i adres poczty. Zajęcia o godz. 8.10.

 

JĘZYK ANGIELSKI 

March 27th

Topic: What's the matter?

https://www.vocabulary.cl/english/health-problems.htm

Oglądnij/przeczytaj materiał w linku;wybierz 5 chorób/dolegliwości i  napisz przykładowe dialogi (tak jak w przykładzie, użyj różnych wyrażeń z ramki)

Uwaga: Dialogi będą podlegały ocenie; nie przyjmuję duplikatów :)

 

March 30th

Topic: How to solve a problem?

(lesson 19 Dear Teen Dreams) Cała karta pracy do zrobienia, wklejacie do zeszytu; następnie odpowiadacie na każdy problem z użyciem konstrukcji should/shouldn't, may/may not (proszę użyć wszystkich 4 w każdej odpowiedzi)

Uwaga: Wasze odpowiedzi będą podlegały ocenie. Oczywiście nie przyjmuję duplikatów :)


April 1st

Topic: Customs and celebrations around the world.

Czytacie tekst : Cool festivals and events in the UK. Odpowiadacie na pytania, tłumaczycie nowe słowka. W internecie szukacie ciekawych zwyczajów i festiwali w różnych krajach. Wykonujecie projekt w formie pliku, przesyłacie na mój adres: izalacka84@gmail.com

Uwaga: Projekt będzie podlegał ocenie.

 

April 3rd

Topic: If the virus passes, we will go back to school.

(lesson 17 Telepathy) Rozwiązujecie karte pracy i wklejacie do zeszytu; następnie rozwijacie zdanie z tematu: np.: If the virus passes, we will go back to school. If we go back to school, we will study. If we study, we will be more intelligent, i tak dalej (10 zdań nie wliczając zdania z tematu)

Uwaga: karta pracy i wasze zdania będą podlegały ocenie.


TECHNIKA

23.06.2020r.

 

 

Temat: Podsumowanie wiadomości z techniki w klasie VI.

W razie trudności podaję adres do kontaktu: kolacz.spfilipowice@gmail.com

 

Zajęcia z wychowawcą klasa VI, 19.06.2020r.

 

Temat: Oceniamy nasze zachowanie.


 

Biologia 
 
 
 
 
 
 
Ponieważ prowadzę zajęcia w kilku szkołach,  bardzo proszę uczniów klasy 5,6,7,8 o wysyłanie maila na podany adres: szkola.a.kaczor@interia.eu  z następującą treścią: nazwisko, imię, klasa, szkoła. Ułatwi to kontakt  z poszczególnymi klasami. 
 

Historia

24.06.2020 ( środa )

Temat: Księstwo Warszawskie

Oglądnij film

https://www.youtube.com/watch?v=fGqdKhxjy5k

 

25.06.2020 ( czwartek )

Temat: Sprawdź się. Podsumowanie działu VI

 

Plastyka

23.06.2020 ( wtorek )

Temat: To warto zobaczyć. Galicyjskim szlakiem po Tarnowie.

Zapoznaj się z materiałem:

 

https://www.it.tarnow.pl/atrakcje/szlaki-tematyczne/galicyjskim-szlakiem-po-tarnowie-2/

 

 Jezyk polski                 kontakt: jadzia13579z@gmail.com

   08.06. Trudna droga do poznania siebie ukazana we fragmencie „ Córki Czarownic” Doroty Terakowskiej. ( P. s. 310- 315; odczytaj fragment powieści; przedstaw ustnie główną bohaterkę, biorąc pod uwagę odpowiedzi na pytania z zad. 1.; wyjaśnij jakie znaczenie miało dla bohaterki przebywanie na Pustyni; wykonaj w zeszycie zad. 2.b) i zad. 2. e) str. 315; wykonaj zad. 4. S. 315 )

09.06  Nie bądź ludożercą. Tadeusz Różewicz „ List do ludożerców”.  ( P. s. 316- 317; poznaj utwór; zastanów się: Kiedy ludzie patrzą na siebie wilkiem? Kiedy depczą słabszych? W jakich sytuacjach zgrzytają zębami? Kiedy mówią odwróceni do siebie tyłem: „ ja mnie mój moje”? ; zrób analizę ustną wg zadań 1.- 7.; zapisz w zeszycie wyjaśnienie słownikowe terminu „ znieczulica”.)

10.06. Husaria- duma Rzeczpospolitej Obojga Narodów. ( P. s. 318- 319; samodzielna praca z tekstem; budowę listu oficjalnego poznaliśmy w klasie 5.- w załączniku przysyłam przypomnienie; prześlij wyraźne zdjęcie wykonanych zad. na moją pocztę; dwie jednostki;)

Muzyka         Mój mail szk.fil@poczta.fm 

19. 06. 2020.

- przypomnij sobie i zaśpiewaj wybraną piosenkę poznaną w klasie VI

 

- wybierz z dodatkowego repertuaru utwór na flet – zagraj go (podr. s. 180)

 

Wychowanie fizyczne             malgorzata_rozycka@onet.pl

22.06

Temat: W bramce. Postawa bramkarza w piłce możnej.

https://www.youtube.com/watch?v=bKTLyAT47Tk

Zachęcam do ćwiczeń na podwórku, w ogródku–na świeżym powietrzu każdego dnia.

24.06

Temat: Piłka nożna. Żonglerka piłki nogą i głową.

https://www.youtube.com/watch?v=aIUO8EgPBaQ&list=PLD9FEBD06C03B1527

25.06

Temat: Bezpieczne wakacje. Zasady bezpieczeństwa w czasie gier i zabaw.

Obejrzyj krótki film na temat bezpieczeństwa w czasie trwania wakacji.

 

https://czasdzieci.pl/ro_artykuly/id,749192b.html

 Religia

 8.06.2020 do 10.06.2020

1.    Katecheza 1

Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pana Jezusa – Boże Ciało

 

Historia święta Bożego Ciała sięga XIII wieku. W jednym z francuskich klasztorów zakonnica o imieniu Julianna wielokrotnie miała wizję koła na wzór księżyca, a na nim widocznej plamy koloru czarnego. Nie rozumiała tego więc zwróciła się do przełożonej. Ta jednak wyśmiała ją. Wtedy siostra Julianna zaczęła się modlić o zrozumienie tego widzenia i pewnego dnia usłyszała głos oznajmiający, że czarny pas na tarczy księżyca oznacza brak osobnego święta ku czci Eucharystii, które miałoby umocnić wśród ludzi wiarę w prawdziwą obecność Jezusa pod postacią chleba Eucharystycznego. Jednak władze kościelne sceptycznie odniosły się do widzeń prostej zakonnicy. Ale w 1263 roku w Bolsenie, niedaleko Rzymu miało miejsce niezwykłe wydarzenie. Mający wątpliwości w wierze ksiądz odprawiając Mszę Św. podczas łamania hostii zauważył, jak na białe płótno korporału zaczęła sączyć się krew. Dopiero wtedy papież Urban IV wprowadził w Rzymie takie święto, a papież Jan XXII w XIV wieku nakazał obchodzić je w całym Kościele. Do dziś korporał z plamami krwi znajduje się w katedrze w Orvietto niedaleko Bolseny. W Polsce po raz pierwszy święcono Boże Ciało w 1320 roku w diecezji krakowskiej. Dopiero wiek XVI przyniósł tak bogate obchody z jakimi spotykamy się do dziś szczególnie na polskiej wsi.

Zapisz tematu lekcji do zeszytu


UROCZYSTOŚĆ NAJŚWIĘTSZEGO CIAŁA I KRWI PANA JEZUSA - BOŻE CIAŁO.

Notatka do zeszytu

Na środku napisz słowa Boże Ciało. Wokół tych słów napisz hasła związane z Bożym Ciałem:
feretrony, Uroczystość
Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej, chleb i wino, monstrancja, Eucharystia, Ostatnia Wieczerza, dzwoneczki, cztery ołtarze, sypanie kwiatów, gałązki brzozy, pokarm, zaczątek życia wiecznego, suplikacje, ozdabianie okien, ofiara, procesja, uczta, dziękczynienie.

W razie pytań zapraszam do kontaktu. Proszę Was też o odsyłanie Waszych zadań jeśli takie są. Zdjęcie zadania domowego proszę przesłać na pocztę natalia.rosiek@interia.pl lub za pośrednictwem Messengera.


Nasza Szkoła


Stawiamy na rozwój!


Projekty i przedsi..


Obszary działania


Przedszkole


Pracownicy ZSPiP


Dla rodziców


Dla uczniów


Organizacja pracy


Zakończone projekty


Dane szkoły


Powered by dzs.pl & Hosting & Serwery